Σχολικά Προγράμματα 2014-15
  • Register
Σχολικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα 2014-15

Σχολικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα 2014-15

Το πρόγραμμα ανήκει στη Περιβαλλόντικη Αγωγή

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
A. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ 
Γιαννιτσά: Η πόλη που πάω σχολείο
-φύση, καλλιέργειες
-καθημερινότητα πόλης, πεζόδρομος
-γεωγραφική τοποθεσία, ονομασία
-παράδοση, τοπικοί χοροί-φορεσιές
-δημόσιες υπηρεσίες, Δημαρχείο
-μνημεία
-υγειονομική περίθαλψη, νοσοκομεία

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; 
Επίπεδο γνώσεων:
-να γνωρίσουν την πόλη
-να απομνημονεύσουν τοποθεσίες
-να ονομάζουν τοποθεσίες
-να περιγράφουν την πόλη
-να αναγνωρίζουν σημεία
-να συσχετίζουν

Επίπεδο ικανοτήτων:
-να διαβάζουν
-να πληκτρολογούν
-να φωτογραφίζουν
-να κατασκευάζουν
-να σχεδιάζουν

Επίπεδο στάσεων:
-να προσαρμόζονται σε μεγάλη πόλη
-να εξοικειωθούν με τις δημόσιες υπηρεσίες
-να απομυθοποιήσουν τη μεγάλη πόλη

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT
-συλλογή πληροφοριών από διαδίκτυο-βιβλία
-περίπατοι, βιωματική προσέγγιση (έρευνα πεδίου)
-φωτογραφίσεις
-συνεργασία με φορείς (Δήμος Πέλλας, νοσοκομείο)
-παρουσίαση κολάζ

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Γλώσσα: ανάπτυξη προφορικού λόγου, επικοινωνιακός λόγος, γραφή
Μαθηματικά: μέτρηση-σύγκριση
Μουσική: τοπικοί χοροί
Φυσική αγωγή: περίπατοι, τοπικοί χοροί 

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Μπουζάνα Ευαγγελία           ΠΕ  11


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ντιούδη Ιωάννα                  ΠΕ  70
Χρηστάκης Παρασκευάς       ΠΕ  70
Νικολαΐδου Καλλιόπη          ΠΕ  60

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
A. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ :

 Μέσα συγκοινωνίας παλαιότερα και σήμερα .
 Μέσα συγκοινωνίας στη ξηρά ,θάλασσα, αέρα .
 Βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε στο δρόμο.
 Διαβάζουμε πινακίδες ,φωτεινούς σηματοδότες .
 Μετακινούμαστε με ασφάλεια .
 Χρησιμοποιούμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς .

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ;

 Να γνωρίσουν τις βασικές αρχές κυκλοφοριακής αγωγής .
 Να γνωρίσουν τον κωδικα οδικής κυκλοφορίας και τη χρησιμότητα του .
 ΝΑ γνωρίσουν τα είδη σήμανσης ,τις κατηγορίες πινακίδων και τους φωτεινούς σηματοδότες .
 Να γνωρίσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς .

Κοινωνικοί
 Να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν το ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία .
 Να είναι σε θέση να μετακινηθούν με ασφάλεια στο δρόμο αρχικά ως πεζοί.
 Να ακολουθούν κανόνες .
 Να αναγνωρίζουν επίκινδυνες καταστάσεις και τρόπους αντιμετώπισης.

Ψυχοκινητικοί
 Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα οδικής ασφάλειας .
 Να αποκτήσουν δεξιότητες οδικής κυκλοφορίας
 Να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς .

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

 Συζήτηση
 Χωρισμός σε ομάδες
 Χειροτεχνικές δραστηριότητες (κολάζ, κατασκευες κτλ).
 Επισκέψεις .
 Πραγματοποίηση κοντινών οδικών δαδρομών.
 Επίσκεψη σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής..
 Θεατρικό παιχνίδι
 Εκμάθηση τραγουδιών .

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Γλώσσα
 Συμμετοχή σε συζήτηση .
 Εμπλουτισμός λεξιλογίου.
 Ανάγνωση παραμυθιών .
 Ασκήσεις προγραφής .
 Λεξιλογικές ασκήσεις και ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας .
 Ερμηνεία πινακίδων .
 Γραφή /παραγωγή εισιτηρίου .
Μαθηματικά
 Εξάσκηση στη συμμετρία
 Αντιστοίχηση πινακίδων με γεωμετρικά σχήματα .
 Αποτύπωση, καταγραφή,ταξινόμηση ,κατηγοριοποίηση πινακίδων
 Διαδοχή βημάτων.
 Διαχωρισμός δεξί αριστερο.Αμφιπλευρικότητα.
 Εκτέλεση διαδρομών.

Δημιουργικές δραστηριότητες .
 Κατασκευή πινακίδων ,φωτεινών σηματοδοτών.
 Χρωματιισμός μλέσων μαζικής μεταφοράς .
 Κατασκευή κολάζ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΓΚΙΓΚΗ ΕΥΔΟΞΙΑ  ΠΕ 71

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΠΕ 71

ΜΠΟΥΖΑΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΕ 11

ΤΑΠΡΑΝΤΖΗ ΞΑΝΘΗ ΠΕ 21

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Ψυχική Υγεία : Κοινωνική και Συναισθηματική ανάπτυξη

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
A. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ :

• Γνωρίζω τα βασικά συναισθήματα
• Αναγνωρίζω τα συναισθήματα μου
• Αναγνωρίζω τα συναισθήματα των άλλων
• Μίμηση συναισθημάτων
• Σύνδεση συναισθημάτων με πραγματικές συνθήκες

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ;

• Αυτοαντίληψη – Αυτοεκτίμηση - Αυτογνωσία
• Αποδοχή του άλλου
• Εμπλουτισμός λεξιλογίου
• Αναγνώριση συναισθημάτων
• Διαχείριση συναισθημάτων
• Συνεργασία σε ομαδικό επίπεδο
• Έκφραση συναισθημάτων με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους
• Έκφραση δημιουργικότητας

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

• Εποπτικό υλικό (ολοκληρωμένες σειρές εικόνων, φωτογραφιών, κοινωνικές ιστορίες, εκπαιδευτικό λογισμικό)
• Ομαδικές δραστηριότητες
• Μουσικά όργανα
• Κουκλοθέατρο
• Συμμετοχή σε κοινωνικές εκδηλώσεις

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Γλώσσα →

Αναγνώριση/ταύτιση λέξεων που αναφέρονται στα συναισθήματα, κοινωνικό λεξιλόγιο
Συναισθηματική Οργάνωση →

Αποδοχή και συνεργασία με τους άλλους, έκφραση των συναισθημάτων με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους, απόκτηση θετικού αυτοσυναισθήματος και αυτοπεποίθησης
Προφορικός λόγος →

Συμμετοχή σε συζήτηση ομάδας, συνομιλία, έκφραση προσωπικών συναισθημάτων, επιθυμιών και αναγκών, αφήγηση γεγονότων
Δημιουργικές δραστηριότητες →

Κατασκευές με προσωπάκια συναισθημάτων, κολάζ, κουκλοθέατρο δραματοποίηση

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ 23

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ

ΤΣΟΡΜΠΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ 71

ΓΚΙΓΚΗ ΕΥΔΟΞΙΑ       ΠΕ 71

ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΠΕ 71

Το πρόγραμμα ανήκει  στη Διατροφή- Διατροφικές συνήθειες- Διατροφικές Διαταραχές.


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Α.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ  :

Ø1 Αναγνώριση τροφών.
Ø2 Ταξινόμηση τροφών με βάση την διατροφική τους ομάδα.
Ø3 Γνωρίζω τις τροφές που μας ωφελούν και τις τροφές που μας βλάπτουν.
Ø4 Κανόνες υγιεινής και συμπεριφοράς την ώρα του φαγητού.

 

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; 

Ø1 Κατανόηση από τους μαθητές της προέλευσης των τροφών, την θρεπτική τους αξία και πως επιδρούν στην υγεία μας.
Ø1 Δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.
Ø2 Εμπλουτισμός λεξιλογίου.
Ø1 Έκφραση δημιουργικότητας .
Ø2 Ανάπτυξη συνεργατικότητας .

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Κατόπιν αξιολόγησης τα παιδιά θα χωριστούν σε υποομάδες ανάλογα με τις δυνατότητες τους, έτσι ώστε να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες οι οποίες θα εφαρμοστούν με βάση τις Βασικές Αρχές της Ειδικής Αγωγής και μάθησης:
1) Βιωματικά
2) Απλοποίηση των στόχων
3) Επανάληψη
4) Υποστήριξη
5) Παιχνίδι ρόλων- παιχνίδια προσομοίωσης
6) Μελέτη πεδίου
7) Ομαδικές δραστηριότητες
8) Επίσκεψη

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Γλώσσα:
- Ανάγνωση- Ταύτιση λέξεων που αναφέρονται στη διατροφή.
- Λειτουργική- Πρακτική μνήμη.
- Αντίληψη συγκέντρωσης προσοχής.
- Προγραφικές ασκήσεις.
- Εμπλουτισμός λεξιλογίου.
-Αφήγηση παραμυθιών.

Μαθηματικά:
- Προμαθηματικές έννοιες .
- Κατηγοριοποίηση, ταξινόμηση τροφών.
- Αναγνώριση- Ταύτιση με αριθμούς.
- Αντιστοίχηση ποσότητας αριθμού.

Προφορικός Λόγος:
- Γνωριμία συμμαθητών.
- Τρόπος έκφρασης αναγκών- επιθυμιών.
- Κοινωνικό Λεξιλόγιο.

Δημιουργικές Δραστηριότητες:
- Ζωγραφική.
- Κολάζ.
- Κατασκευές.
- Παιχνίδια και ασκήσεις εμπέδωσης.

Φυσική Αγωγή: Διατροφή- Φυσική Άσκηση.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΤΣΟΡΜΠΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ  ΠΕ 71 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
ΕΚΙΤΖΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ  ΠΕ 71 

ΤΑΠΡΑΝΤΖΗ ΞΑΝΘΗ   ΠΕ 21
ΝΤΙΟΥΔΗ ΙΩΑΝΝΑ     ΠΕ 70 

 

 

Το πρόγραμμα ανήκει στο Αγωγή Υγείας

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
A. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ :

 Γνωρίζω τα μέρη της στοματικής κοιλότητας και τη μορφολογία των δοντιών.\
 Γνωρίζω τους κανόνες της στοματικής υγιεινής .
 Γνωρίζω τις τροφές που βλάπτουν τα δόντια.
 Γνωρίζω τις τροφές που προστατεύουν τα δόντια .
 Γνωρίζω τους τρόπους πρόληψης των δοντιών.(σωστό βούρτσισμα ,οδοντιατρικός έλεγχος ,υγιεινή διατροφή)

Β.  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ 

 Να κατανοήσουν την σημασία της στοματικής υγείας στην σωματική ανάπτυξη.
 Να κατανοήσουν ποια τρόφιμα είναι κατάλληλα και ποια όχι .
Κοινωνικοί
 Να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα και συνεργατικές δεξιότητες
 Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες .
 Να είναι σε θέση να επιλέγουν τρόφιμα που προστατεύουν τα δόντια τους .
 Να κατανοήσουν τους κανόνες στοματικής υγιεινής και να τους εντάξουν στην καθημερινή τους
ρουτίνα .

Ψυχοσυναισθηματικοί
 Να χρησιμοποιούν σωστά την οδοντόβουρτσα.
 Να γνωρίζουν τα κατάλληλα και τα βλαβερά τρόφιμα.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:
 Συζήτηση
 Ομαδικές δραστηριότητες
 Χειροτεχνικές δραστηριότητες .
 Συνεργασία με ειδικούς και φορείς .
 Επισκέψεις.
 Βιωματικές δραστηριότητες .

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Γλώσσα
 Προγραφικές ασκήσεις .
 Λεξιλογικές ασκήσεις (αναγνώριση ,σύνθεση, σταυρόλεξα κ.α) .
 Εμπλουτισμός λεξιλογίου.
 Αφήγηση παραμυθιών.
 Συνέντευξη.

Μαθηματικά
 Προμαθηματικές έννοιες .
 Κατηγοριοποίηση, ταξινόμηση τροφών
 Αντιστοίχηση ποσότητας αριθμού.
 Προβλήματα πρόσθεση και αφαίρεσης .
 Μαθηματικά παιχνίδια

Δημιουργικές δραστηριότητες
 Ζωγραφική
 Κατασκευές
 Κολάζ.
 Δημιουργία αφίσας
 Παιχνίδι ρόλων ,δραματοποίηση, παντομίμα.

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ   ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 

ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ     ΠΕ 71

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΓΚΙΓΚΗ ΕΥΔΟΞΙΑ               ΠΕ 71

ΤΟΥΜΠΟΥΛΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ    ΠΕ 29

ΤΑΠΡΑΝΤΖΗ ΞΑΝΘΗ          ΠΕ 21

Το Σχολείο μας

Εκπαιδευτικό Προσωπικό

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Ανακοινώσεις

Νομοθεσία

Εκδηλώσεις