Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών ιδρύθηκε με το ΦΕΚ 141/26-08-1987 και άρχισε να λειτουργεί από το Σεπτέμβριο του 1987 στο ίδιο σχολικό συγκρότημα με το 5ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών όπου και συστεγαζόταν. Κατά την διάρκεια της εν λόγω χρονιάς στο σχολείο φοιτούν 17 μαθητές και 5 μαθήτριες, ενώ η δε οργανικότητά του ανέρχεται σε 2 Δασκάλους, τον κ. Αδαμίδη Δημήτριο που είναι ταυτόχρονα και Διευθυντής και τον κ. Παπαδόπουλο Αντώνιο.Το σχολικό έτος 1989-90 η οργανικότητά του αυξάνεται σε 6 θέσεις δασκάλων.
Το 1990 ιδρύεται και το 1/θέσιο Ειδικό Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών .
Σημαντικός σταθμός αποτελεί η δημιουργία ξεχωριστού κτιρίου για την στέγαση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου το οποίο εγκαινιάζεται τον Οκτώβριο του 2002 κι από τότε παραμένει εκεί με την οργανικότητά του να ανέρχεται σε 7/θέσιο καθότι είναι κι ολοήμερο (το οποίο όμως δε λειτουργεί). Στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα βρίσκεται και το Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Γιαννιτσών.
Το Ειδικό σχολείο Γιαννιτσών κατά τη χρονιά 2014-2015 έχει στη διάθεση του με οργανική θέση:3 έκπαιδευτικούς (2 δάσκαλοι ΠΕ70 και 1 νηπιαγωγός προϊσταμένη του ειδ.νηπιαγωγείου), 1 κοινωνική λειτουργός που εκτελεί και χρέη διευθύντριας ,1 ψυχολόγος ,1 καθηγήτρια ειδικής φυσικής αγωγής και 1 κοινωνική φροντίστρια.Με απόσπαση : 1 λογοθεραπεύτρια ,1 εργοθεραπευτρια και 1 κοινωνική φροντίστρια.Επίσης έχει και 4 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (δάσκαλοι ειδικής αγωγής) ΠΕ71 πλήρως ωραρίου καθώς και 1 αναπληρωτή φυσιοθεραπευτή μερικώς ωραρίου.
Διευθυντές που διετέλλεσαν στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο:
Δ.Αδαμίδης
Θ.Στέφου
Κ.Ευθυμιάδης
Π.Χρυσάφη
Ν.Αγγελίδης
Σ.Λιάβας
Γ.Ταχτσίδου
Προϊσταμένες που διετέλλεσαν στο Ειδικό Νηπιαγωγείο:
Τσιτσιουκλή
Μ.Ξανθοπούλου
Ε.Τζιούρτζια
Κ.Νικολαϊδου
Το πρόγραμμα ανήκει στη Διατροφή- Διατροφικές συνήθειες- Διατροφικές Διαταραχές.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ :
Ø1 Αναγνώριση τροφών.
Ø2 Ταξινόμηση τροφών με βάση την διατροφική τους ομάδα.
Το πρόγραμμα ανήκει στο Αγωγή Υγείας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
A. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ :
Γνωρίζω τα μέρη της στοματικής κοιλότητας και τη μορφολογία των δοντιών.\
Γνωρίζω τους κανόνες της στοματικής υγιεινής .
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ(ΦΕΤΟΣ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ)
1η Ώρα 8.10-9.00 |
2η Ώρα 9.00-9.40 |
Διάλειμμα 9.40-10.00 |
3η Ώρα 10.00-10.40 |
Διάλειμμα 10.40-10.50 |
4η Ώρα 10.50-11.35 |
Διάλειμμα 11.35-11.45 |
5η Ώρα 11.45-12.25 |
Διάλειμμα 12.25-12.35 |
6η Ώρα 12.35-13.15 |
ΟΛΟΗΜΕΡΟ |
1η Ώρα 13.20-14.00 |
2η Ώρα 14.15-15.00 |
3η Ώρα 15.15-15.50 |
Αποχώρηση 15.50-16.00 |
Η Φυσιοθεραπεία είναι η θεραπευτική προσέγγιση που βασίζεται στα φυσικά μέσα (κίνηση, φως, νερό, ηλεκτρικό ρεύμα κ.λπ.) που χρησιμοποιούνται από τον εξειδικευμένο επαγγελματία υγείας πτυχιούχο Φυσιοθεραπευτή, για θεραπευτικούς σκοπούς. Η Φυσικοθεραπεία έχει εφαρμογή σε ασθενείς όλων των ιατρικών ειδικοτήτων.
Φέτος παρέχεται στο σχολείο μας φυσιοθεραπευτής για 10 ώρες την εβδομάδα.Ο Φυσιοθεραπευτής συμμετέχει στην ομάδα αξιολόγησης και αξιολογεί τις αναπτυξιακές, λειτουργικές και αισθητικοκινητικές δεξιότητες των νέων μαθητών/τριών . Οι στόχοι και τα μέσα διαφοροποιούνται αναλόγως της πάθησης του κάθε παιδιού ξεχωριστά.
Μερικά από τα περιστατικά παθήσεων παιδιών :
1. Εγκεφαλική παράλυση-ημιπληγία.
2. Νευρογενή δευτεροπαθή κυφοσκολίωση
3. Εγκεφαλοπάθεια κ.α.
Οι γενικοί στόχοι είναι:
1. Βελτίωση/αύξηση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας.
2. Πρόληψη μυοσκελετικών παραμορφώσεων.
3. Βελτίωση ισορροπίας, ιδιοδεκτικότητας.
4. Βελτίωση οπτικοκινητικού συντονισμού
5. Γενική μυϊκή ενδυνάμωση
Η Εργοθεραπεία (στα Αγγλικά: 'Occupational Therapy') είναι μια επιστήμη αποκατάστασης που προωθεί την υγεία παρέχοντας στους ανθρώπους τη δυνατότητα να εκτελέσουν ουσιαστικές και σκόπιμες δραστηριότητες.Ο Εργοθεραπευτής παρέχει θεραπευτικές προσεγγίσεις μέσω έργου, και τα έργα ενός παιδιού είναι διαφορετικά από εκείνα ενός ενήλικα, και συμπεριλαμβάνουν το παιχνίδι, τις μικροδουλειές ("αγγαρείες"), την αυτοφροντίδα και τη σχολική μελέτη
Ο ρόλος του Εργοθεραπευτή/τριας στα πλαίσια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου είναι να:
Συμμετέχει στην ομάδα αξιολόγησης και με ειδικές δοκιμασίες και τεχνικές να αξιολογεί τις αναπτυξιακές, λειτουργικές και αισθητικοκινητικές δεξιότητες των νέων μαθητών/τριών για την ένταξή τους .
Προσδιορίζει τις ανάγκες των μαθητών και καθορίζει τους στόχους αποκαταστάτασης αναπτύσσοντας δεξιότητες μέσα από επιλεγμένες/σκόπιμες δραστηριότητες αναγκαίες για την προσαρμογή και επιτυχή εκπαίδευση των μαθητών/μαθητριών στο επάγγελμα.
Εισηγήται στη διεύθυνση του σχολείου τις αναγκαίες εργονομικές διευθετήσεις και τη χρήση απαραίτητων βοηθημάτων προσαρμογής ώστε να αξιοποιούνται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό οι δυνατότητές των μαθητών/τριών.
Ενημερώνει/συμβουλεύει σε θέματα αρμοδιότητάς του το προσωπικό του σχολείου και τους γονείς.
Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη δημιουργικών ενασχολήσεων χρήσιμων στην οργάνωση και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους.
Το πρόγραμμα εργοθεραπείας γίνεται εξατομικευμένα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Το σχολείο μας στελεχώνεται από μια ψυχολόγο.
Βασικό της έργο είναι:
Η αξιολόγηση των πρωτοετών μαθητών/τριών του σχολείου ώστε να διαμορφωθεί μια ολοκληρωμένη ψυχολογική εκτίμηση για την προσωπικότητα του/της κάθε μαθητή/τριας και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του/της ώστε στη συνέχεια και σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της διεπιστημονικής ομάδας (κοινωνικό λειτουργό,εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, εκπαιδευτικό κ.α) να υποστηριχτεί ο μαθητής/τρια στην ένταξή του/της στο νέο σχολικό περιβάλλον .